14 grudnia 2013

Uczestniczyliście kiedyś w webminarze?


Ja mam za sobą trzy takie spotkania. Zasiadam przed ekranem komputera z notatnikiem, długopisem i kubkiem ulubionej herbaty. Nie, nie :) To nie zwykła prezentacja odtwarzana na ekranie :)

Ale od początku. Czym jest webminar? Webminar polega na uczestnictwie w wykładzie/szkoleniu/prezentacji za pośrednictwem internetu. Wcześniej należy się zarejestrować a organizatorzy prześlą nam dane potrzebne do zalogowania się w "pokoju konferencyjnym" (ja to tak nazywam). Prowadzący siedzi w swoim pokoju, przed swoim komputerem przed  kamerą i z mikrofonem. W ten sposób widzimy go i słyszymy a za pomocą okna czatu możemy się z nim komunikować na bieżąco. Prócz trenera ze strony organizatora jest jeszcze w pokoju moderator.

Każde ze spotkań, w których brałam udział były bezpłatne i trwały ok. 2h. Tematyka się od siebie różniła. Powód jest prosty - chęć obwąchania i przetestowania tej formy uzyskiwania wiedzy bez nakładów finansowych.

*Jak stworzyć wspierające otoczenie i zjednać sobie ludzi*
Spotkanie zorganizowane prze stuGo.pl (pokój konferencyjny bez nazwisk osób uczestniczących w spotkaniu - ogromny plus!), poprowadzone przez Tomasza Buczka. Prowadzący był niewidzialny ale na Fejsie pojawiło się zdjęcie "online" :) Zaprezentował swoje zdjęcie w czerwonej koszuli. To dobry trick bo przez to Go zapamiętałam :) To był jeden z powodów - zaangażowanie, energia, łatwość przekazywania myśli, angażowania uczestników do czynnego udziału w webminarze.

zdjęcie z fejsbuka T.Buczka
Moja ocena - mocna 5.


*Negocjacje w biznesie B2B, czyli czy realizować cele krótkoterminowe (szybko i łatwo i już po mnie) czy długoterminowe (wytrwale, solidnie i na zawsze)*
Spotkanie zorganizowane przez 360sbc (pokój konferencyjny ujawniający nazwiska uczestników, zdjęcie niżej), poprowadzone przez Adama Gnycha. Prowadzący również był niewidzialny i chory :( Nie wiem czy to się odbiło na całym szkoleniu ale intonacja glosu Pana Adama sprawiała, że zasypiałam. Sama tematyka dosyć ciekawa, test robiony w trakcie również - właśnie on uratował ten webminar. Uczestnicy dostali również fantastyczny prezent, bezpłatny dostęp do badania na platformie testów - moduł Bateria Rozwoju Osobistego. Po zakończeniu testu system wygenerował szczegółowy raport z wieloma ciekawymi informacjami.


Moja ocena - 4


*Być sobą czy nie? oto jest pytanie - czyli o tym, kiedy odkrywanie zdolności i talentów prowadzi do sukcesu, a kiedy lepiej z niego zrezygnować.*
Spotkanie zorganizowane przez 360sbc (pokój konferencyjny ujawniający nazwiska uczestników), poprowadzone przez Magdalenę Hamer. Prowadząca była widoczna i słyszalna. Tematyka szkolenia odpowiadała mi całkowicie... ale co z tego. Nie wiem czy fantastycznie poprowadzony webminar przez Tomka Buczka rzutuje na te dwa pozostałe ale na tym szkoleniu wynudziłam się jak mops. Monotonnie, głównie czytanie prezentacji, wrażenie nieprzygotowania. To moje subiektywne odczucia.
19 grudnia odbędzie się jeszcze raz ten webminar KLIK. Jeśli ktoś się skusi to może podzieli się ze mną opinią na priv bądź w komentarzu.

Moja ocena - 3.



Ogólnie taka forma uczestniczenia w szkoleniu mi się podoba. Jednak w porównaniu do szkoleń stacjonarnych wypada jak czytnik ebooków w porównaniu z tradycyjną książką. Na plus można zaliczyć to, że nie trzeba wychodzić z domu, robić się na bóstwo i dojechać na szkolenie :)

A wy lubicie webminary?



1 komentarze:

Paweł Zieliński pisze...

Ja jeszcze nie brałem udziału w czymś takim, aczkolwiek słyszałem już co nieco na ten temat. Chciałbym poznać bliżej specyfikę takich spotkań więc zapewne niedługo wezmę w nich udział :)
Pozdrawiam

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszelkie opinie i wskazówki :)