Zjedz tę żabę to ebook, który jakiś czas wpadł w moje uszy. Przyjemnym głosem, pan tłumaczy 21 sposobów na podniesienie wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania.
Pewien mikro sukces osiągnęłam nie odwlekając przesłuchania 3 lekcji dziennie.
- Pierwsza rada, którą usłyszałam mówiła o tym aby zaczynać dzień od rzeczy najgorszych. Jeśli już je zrobimy mamy poczucie, że nic gorszego się tego dnia nie zdarzy.
- Zapamiętałam na pewno "zasadę Pareto" 20/80, zgodnie z którą 80% skutków jest wywoływanych przez 20% przyczyn... czyli, , że 20 % wykonanych zadań stanowi 80% naszego sukcesu. Jeśli to 20% to nasza "żaba" to jestem w stanie się z tym zgodzić. Za zwyczaj najcięższe zadania próbuję odłożyć na później, czekam z nimi najdłużej, do ostatniej chwili pomimo, że są zapisane w kalendarzu.
- Ważne są konsekwencje naszych działań - warto zacząć planowanie długoterminowe.
- Metoda A B C D E, chodzi o określenie cenności zadań:
A - priorytetowe
B - te, które powinniśmy wykonać
C - przyjemnie byłoby je wykonać ale jeśli się tego nie zrobi to konsekwencje nie będą znaczące
D - zadania, które można komuś zlecić
E - zadania, którymi nie trzeba się zajmować
Idąc za tymi wskazówkami - dopóki nie powie się a nie powinno mówić się B. - Ponoć należy określić swoje możliwości w danych dziedzinach - od 1 do 10. Te z najniższą notą mogą stanowić motywację do działania :)
- Trzeba nauczyć się skupiać na jednej, konkretnej czynności.
- Przygotować miejsce pracy aby się nie rozpraszać niepotrzebnymi rzeczami.
- Wbić sobie do głowy, że ważne jest podnoszenie kwalifikacji - jeśli nie stajesz się lepszy, stajesz się gorszy... podnosić umiejętności z dziedzin, które sprawiają nam przyjemność i mamy do nich dryg.
- Należy rozpoznać swoje główne ograniczenia i pracować nad tym aby zniknęły.
- Wspomniana jest lubiana przeze mnie metoda małych kroczków :)
- Zmobilizuj się i maksymalnie wykorzystaj swoją energię - nie dać się znużeniu i zdrowo się odżywiać.
- Nie czekać bo właściwa chwila nie nadejdzie...
Mimo, że są to rady do zastosowania w pracy można zaadoptować je do życia codziennego. Mój problem polega na tym, że jestem tego świadoma, tylko nie za bardzo wiem jak zrobić to trwale...
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Dziękuję za wszelkie opinie i wskazówki :)