14 czerwca 2011

Zjedz tę żabę!


 Zjedz tę żabę to ebook, który jakiś czas wpadł w moje uszy. Przyjemnym głosem, pan tłumaczy 21 sposobów na podniesienie wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania.

Pewien mikro sukces osiągnęłam nie odwlekając przesłuchania 3 lekcji dziennie. 


  1. Pierwsza rada, którą usłyszałam mówiła o tym aby zaczynać dzień od rzeczy najgorszych. Jeśli już je zrobimy mamy poczucie, że nic gorszego się tego dnia nie zdarzy.
  2. Zapamiętałam na pewno "zasadę Pareto" 20/80, zgodnie z którą 80% skutków jest wywoływanych przez 20% przyczyn... czyli, , że 20 % wykonanych zadań stanowi 80% naszego sukcesu.  Jeśli to 20% to nasza "żaba" to jestem w stanie się z tym zgodzić. Za zwyczaj najcięższe zadania próbuję odłożyć na później, czekam z nimi najdłużej, do ostatniej chwili pomimo, że są zapisane w kalendarzu.
  3. Ważne są konsekwencje naszych działań - warto zacząć planowanie długoterminowe.
  4. Metoda A B C D E, chodzi o określenie cenności zadań:
    A - priorytetowe
    B - te, które powinniśmy wykonać
    C - przyjemnie byłoby je wykonać ale jeśli się tego nie zrobi to konsekwencje nie będą znaczące
    D - zadania, które można komuś zlecić
    E - zadania, którymi nie trzeba się zajmować

    Idąc za tymi wskazówkami - dopóki nie powie się a nie powinno mówić się B.
  5. Ponoć należy określić swoje możliwości w danych dziedzinach - od 1 do 10. Te z najniższą notą mogą stanowić motywację do działania :)
  6. Trzeba nauczyć się skupiać na jednej, konkretnej czynności.
  7. Przygotować miejsce pracy aby się nie rozpraszać niepotrzebnymi rzeczami.
  8. Wbić sobie do głowy, że ważne jest podnoszenie kwalifikacji - jeśli nie stajesz się lepszy, stajesz się gorszy... podnosić umiejętności z dziedzin, które sprawiają nam przyjemność i mamy do nich dryg.
  9. Należy rozpoznać swoje główne ograniczenia i pracować nad tym aby zniknęły.
  10. Wspomniana jest lubiana przeze mnie metoda małych kroczków :)
  11. Zmobilizuj się i maksymalnie wykorzystaj swoją energię - nie dać się znużeniu i zdrowo się odżywiać.
  12. Nie czekać bo właściwa chwila nie nadejdzie...
 Mimo, że są to rady do zastosowania w pracy  można zaadoptować je do życia codziennego. Mój problem polega na tym, że jestem tego świadoma, tylko nie za bardzo wiem jak zrobić to trwale...


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszelkie opinie i wskazówki :)